Wednesday, November 18, 2009

Something Wrong



Bosan bukanlah suatu perkataan yang sinonim dengan diriku (wawawwa)..selalunya mesti ada je aktiviti yang terlintas di kepala untuk memenuhi masa terluang (kalo tak terluang pun ade jugak aktiviti)...but today is a boring day..i got a feeling(lagu black eyes peas)..sekali lagi aku keluar dari topic(huhuhu)...buat pertama kalinya aku merasakan hidup di kolej ini tidak bermakna tanpa perkara yang sering manghantuiku itu(asingment)...but dnt wory...bulan Disember nanti jumpa lagi(naik sem baru)...

terlanjur menyentuh topik itu, teringat pulak masa sem 1...sampai tak nak dah duduk UPSI ni sebab bnyak sngat asingment ditambah gaduh n bermacam-macam lagi..bila dah besar ni (tak ngaku tua) baru rasa semua benda-benda tu kelakar...yang teman bergaduh tu pun sebenarnya ada masalah dan ketensionan yang tersendiri...tapi kami semua cikgu kan...tak simpan dalam hati..malah rindu lak yang rasa...she is a very good friend but not a really good leader..but she just fine...bila dia jauh baru kita tahu nilainya dia disisi kita..manusia...bak kata Dr Mahathir...
.Melayu Mudah Lupa

penantian itu suatu penyiksaan..itulah apa yang aku rasakan skang..menanti ketibaan waktu 11 atau 12 malam untuk driver ku menjemputku dan menghantar pulang ke kg(driver tak rasmi:nurul huda)...tapi berkat kesabaran dan keutuhan jiwaku aku akan menempuhinya(ayat bosan).

bila bosan selera makan tiada..bila selera makan tiada tak makanla..itu bukan diriku yang sebenar...aku selalu berangan hidup dikelilingi makanan...aku suka tengok cerite berkaitan makanan..semuanya makanan..kalaulah hidupku di kelilingi makanan akulah orang yang paling bahagia..tapi bila takda selera makan...apakah akan jadi pada diriku..why??? idnt want this happen to me...aku amat sayang pada lemak-lemakku..

p/s: kita makan untuk beribadat...untuk mendapat kekuatan dan tenaga melakukan ibadat..sebab tu berhenti makan sebelum kenyang..banyak makan boleh buat hati benak


No comments:

Post a Comment